SEB har tecknat ramavtal med Riksgäldskontoret avseende betalningstjänster för statliga myndigheter

Riksgäldskontoret har idag tecknat ramavtal om betalningstjänster med SEB.
Avtalet berör 270 myndigheter och gäller statliga betalningar som bland annat skatter, barnbidrag och pensioner på cirka 4 200 miljarder kronor per år.

Avtalet gäller från den 1 april 2007 och löper till den 31 mars 2010 med option om förlängning på ett år.

- Vi är mycket glada att Riksgäldskontoret har givit SEB förnyat förtroende att vara
leverantör till myndigheterna av bank- och betalningstjänster. Detta är en strategiskt viktig affär för SEB.  säger Tomas Nilsson, chef för Mid Corporate inom SEB Merchant Banking.

Sedan starten år 1856 har generationer av kunder och medarbetare skapat vad SEB är idag. I år firar koncernen 150 år av långsiktiga kundrelationer, entreprenörskap och internationell utblick.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatkunder. SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Polen, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 30 juni 2006 uppgick koncernens balansomslutning till 1 986 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 086 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

För ytterligare information, kontakta:
Tomas Nilsson, SEB Merchant Banking, tel: 08-763 70 86
Pontus Westermark, SEB Merchant Banking, tel: 08-763 67 09