SEB Trygg Liv ansluter till minpension.se

- Vi är glada att kunna vara en del av en portal som syftar till att alla ska kunna få en samlad bild av sin pension, säger Ingrid Jansson, chef Affärsutveckling, SEB Trygg Liv.

- Behovet av mer kunskap kring pensionssystemet och pensionens olika delar är fortfarande stort hos många. I portalen minpension.se får var och en möjlighet till ett samlat grepp om avsättningarna till den framtida pensionen. Det är väldigt bra, säger SEB:s privatekonom Gunilla Nyström.

De av SEB Trygg Livs kunder som redan har registrerat sig på minpension.se kommer att få ett meddelande om att kompletterade uppgifter finns att hämta.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 680 bankkontor i Sverige, Tyskland, Baltikum, Polen och Ukraina. SEB har drygt 5 miljoner kunder, varav 1,9 miljoner gör sina bankaffärer över internet. Den 30 december 2004 uppgick koncernens balansomslutning till 1 591 miljarder kronor och förvaltat kapital till 886 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 19 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.