Singapore Technologies köper Internettjänster av SEB

Singapore Technologies har börjat använda Trading Station, SEB's internetverktyg för handel, inom Treasury. Skälet till det är att förbättra effektiviteten genom direktuppkoppling och tillgång till information om finansmarknaden. Singapore Technology planerar även att introducera systemet inom andra delar av koncernen.

SEB och Singapore Technologies diskuterar vidare för att finna en lösning på hur man kan förbättra funktionen och använda internetteknologin inom koncernens finans- och riskmanagement.

Trading Station är en marknadsplats för finansiell handel och information på nätet för företag som väljer att effektivt sköta sina finansiella affärer på egen hand. Trading Station handlar med valuta, räntor och futures via internet. Den återger realtid för utländska valutakurser , räntor, aktiekurser, råvarupriser, marknadsinformation och andra nyheter. Trading Station används av 1000 företag med mer än 2000 användare i världen. SEB lanserade Trading Station 1997. I Asien lanserades Trading Station i början av år 2000 och används nu av 15 företag med mer än 35 användare. SEB planerar att introducera Trading Station i Hongkong och Tokyo under hösten.