Jonas Ahlström tar över hela ansvaret för SEB:s division LC&FI

Jonas Ahlström, som idag är co-head för SEB:s division Stora företag & Finansiella institutioner (LC&FI) och medlem i SEB:s verkställande ledning, tar nu över hela ansvaret för divisionen.

– Jonas Ahlström har en gedigen meritlista och har innehaft många seniora roller under sina 18 år på banken, bland annat som co-head för LC&FI sedan 2021 och dessförinnan som chef för SEB:s division Baltikum. Att Jonas nu tar över hela ansvaret för LC&FI är ett naturligt steg som säkerställer kontinuitet och låter oss bygga vidare på LC&FI:s starka utveckling de senaste åren. Jag är väldigt glad att Jonas har accepterat den här rollen, säger Johan Torgeby, SEB:s vd och koncernchef.

Joachim Alpen, co-head för LC&FI och medlem av SEB:s verkställande ledning, har valt att lämna SEB för andra möjligheter utanför banken. Förändringarna träder i kraft omedelbart.

– Jag vill tacka Joachim för hans starka ledarskap och värdefulla bidrag under sina 22 år av lång och trogen tjänst på SEB, och önskar honom lycka till i framtiden, säger Johan Torgeby.

För mer information, kontakta:
Niklas Magnusson, chef för Medierelationer & Extern kommunikation
niklas.x.magnusson@seb.se

Pawel Wyszynski, chef Investor Relations
pawel.wyszynski@seb.se

SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationell räckvidd. Vårt syfte är att positivt forma framtiden med ansvarsfull rådgivning och kapital, idag och för framtida generationer. Genom att samarbeta med våra kunder vill vi vara en ledande katalysator i omställningen till en mer hållbar värld. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas genom vår närvaro i mer än 20 länder världen över med cirka 16 500 medarbetare. Den 30 september 2022 uppgick koncernens balansomslutning till 4 277 miljarder kronor och förvaltat kapital till 2 018 miljarder kronor. Läs mer om SEB på sebgroup.com/sv.