Välkommen till Skandinaviska Enskilda Banken AB:s årsstämma den 23 mars 2020

Stockholm 18 februari 2020

Välkommen till Skandinaviska Enskilda Banken AB:s årsstämma den 23 mars 2020

Skandinaviska Enskilda Banken AB:s årsstämma äger rum den 23 mars 2020 kl 13.00 i Konserthuset, Hötorget, Stockholm.

Före stämman serveras lättare förtäring och dryck. Ledamöter av den verkställande ledningen finns på plats för att svara på frågor från aktieägarna.

På agendan finns bland annat styrelsens förslag till  utdelning om 6,25 kronor per aktie för 2019.

Valberedningen föreslår omval av Signhild Arnegård Hansen, Anne-Catherine Berner, Samir Brikho, Winnie Fok,  Sven Nyman, Lars Ottersgård, Jesper Ovesen, Helena Saxon, Johan Torgeby och Marcus Wallenberg. Johan H Andresen har meddelat att han inte står till förfogande för omval.

Kallelsen till årsstämman och valberedningens och styrelsens fullständiga förslag till beslut hålls tillgängliga på bankens webbplats www.sebgroup.com/sv och på bankens huvudkontor, Kungsträdgårdsgatan 8 i Stockholm.

Kallelsen till årsstämman publiceras i Post- och Inrikes Tidningar den 19 februari 2020. En annons om kallelsen införs i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Dagens Industri den 19 februari 2020.

Bilaga: Kallelse till årsstämma i Skandinaviska Enskilda Banken AB 2020

Christoffer Geijer, chef Investor Relations
christoffer.geijer@seb.se

Frank Hojem, chef Kommunikation
frank.hojem@seb.se

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas i ett 20-tal kontor världen över med cirka 15 000 medarbetare. Den 31 december 2019 uppgick koncernens balansomslutning till 2 857 miljarder kronor och förvaltat kapital till 2 041 miljarder kronor. Läs mer om SEB på http://www.sebgroup.com/sv.