Marie Baumgarts ny hållbarhetschef på SEB

SEB fortsätter att stärka hållbarhetsarbetet och har utsett Marie Baumgarts till ny hållbarhetschef.

Marie kommer senast från en tjänst som hållbarhetschef på Tele2. Marie har dessförinnan arbetat med rådgivning inom hållbarhet och klimatfrågor för EY samt arbetat som projektledare inom större infrastrukturprojekt i Sverige.

När nu SEB tar nästa steg på hållbarhetsresan tillsammans med Marie, lämnar Cecilia Widebäck West SEB. Under Cecilias sju år som hållbarhetschef har SEB tagit stora kliv framåt inom området.

För SEB är hållbarhet en bärande del av affären och banken har under många år arbetat systematiskt med att integrera ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvarstagande i hela verksamheten. SEB har som enda nordiska bank inkluderats i Dow Jones Sustainability Index, den globalt mest erkända hållbarhetsrankingen för investerare.

Marie Baumgarts börjar sin anställning på SEB under februari 2017.

Frank Hojem, presschef, 070-763 9947
Marie Baumgarts, hållbarhetschef, 070-763 7904

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge och Tyskland är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas i ett 20-tal kontor världen över med cirka 15 300 medarbetare. Den 31 december 2016 uppgick koncernens balansomslutning till 2 621 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 781 miljarder kronor. Läs mer om SEB på www.sebgroup.se