Inbjudan - SEB:s resultat för tredje kvartalet 2015

Onsdagen den 21 oktober, klockan 07:00, offentliggörs SEB:s resultat för det tredje kvartalet. I tillägg kommer presentationsmaterial och "Fact Book" att finnas tillgängliga på www.sebgroup.com/sv/ir.

I samband med kommunikén inbjuds till följande informationstillfällen:

Onsdagen den 21 oktober

Presskonferens

Tid: 12:00

Plats: Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm

Annika Falkengren, verkställande direktör och koncernchef, presenterar och kommenterar resultatet.

Presskonferensen kan även följas i direktsändning på www.sebgroup.com/sv/ir där den också kommer att finnas tillgänglig i efterhand.

Telefonkonferens

Tid: 13:30

Annika Falkengren, Jan Erik Back, ekonomi- och finansdirektör, och Jonas Söderberg, chef för Investor Relations, presenterar resultatet, på engelska, följt av en frågestund.

För att delta, ring +44 (0)20 7162 0077, ange konferens id:  954849, minst 10 minuter innan konferensen börjar.

Telefonkonferensen kan även följas i direktsändning på www.sebgroup.com/sv/ir där den också kommer att finnas tillgänglig i efterhand.

Viveka Hirdman-Ryrberg, Kommunikationsdirektör

Jonas Söderberg, Chef Investor Relations
08-763 83 19, 0735-210 266

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Som relationsbank erbjuder SEB i Sverige och de baltiska länderna rådgivning och ett brett utbud av finansiella tjänster. I Danmark, Finland, Norge och Tyskland har verksamheten en stark inriktning på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företagskunder och institutioner. Verksamhetens internationella prägel återspeglas i att SEB finns representerad i ett 20-tal länder runt om i världen. Den 30 juni 2015 uppgick koncernens balansomslutning till 2 760 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 780 miljarder kronor. Koncernen har cirka 16 000 medarbetare. Läs mer om SEB på  www.sebgroup.com/sv