SEB lanserar nytt pensionssparande med garanti

SEBs nya Trygg pension är en modern fondförsäkring med garanti och automatiskt minskad risk ju närmare pensionen kommer. 90 procent av kapitalet är garanterat, med möjlighet till uppjustering av garantibeloppet när avkastningen medger detta.

- Med Trygg pension har vi utgått från de behov många kunder har av en garanterad nivå i tjänstepensionen. Det är en lösning anpassad för den som inte själv är aktivt road av att byta inriktning i sin tjänstepension, det sköter förvaltarna om i stället, säger Lena Hallström, produktchef på Pension & Försäkring inom SEB.

Trygg pension är en fondförsäkring med garanterat belopp på 90 procent av insatt kapital, efter avgifter men före skatt. Dessutom finns möjlighet att justera upp garantin när avkastningen är god. Produkten är även livsfasanpassad genom att kapitalet placeras i två olika fonder med olika risknivå beroende på hur nära utbetalning kunden är.

Försäkringen går att teckna även om kunden redan står inför utbetalning och garantin gäller även då. Utbetalningstiden är minst fem år.

- Trygg pension passar bra både för nya kunder och i flyttmarknaden för kunder som vill trygga sitt kapital. Dessutom kommer den att ha en viktig roll vid upphandlingar där garanti efterfrågas. Det känns riktigt kul att vi nu breddar vårt kunderbjudande väsentligt med en lösning som har garanti redan från teckningsdagen, säger Lena Hallström,

Trygg pension finns tillgänglig från och med den 10 februari.

För mer information, kontakta: Presskontakt:
Lena Hallström, Claes Eliasson
produktchef, SEB Pension & Försäkring