Jens Magnusson ny Privat- och Välfärdsekonom på SEB

Gunilla Nyström går till ett nytt jobb utanför banken efter 12 år som privatekonom. Nu är det klart med hennes efterträdare. Det blir Jens Magnusson som i och med detta kommer att bevaka och dela med sig av sin expertis inom såväl privatekonomi som välfärdsfrågor.

- Det ställs allt högre krav på den enskilde att ta ansvar för sin trygghet och välfärd, men det upplevs också som alltmer krångligt. Jag tror helhjärtat på att vi som en viktig samhällsaktör på ett pedagogiskt och enkelt sätt måste hjälpa folk att förstå de ofta komplexa samband som påverkar deras ekonomi, säger Jens Magnusson, Privat- och Välfärdsekonom på SEB.

I rollen som Privat- och Välfärdsekonom kommer Jens att ha en fristående roll gentemot SEB med ansvar för att analysera, utbilda kring och kommunicera privatekonomiska frågor till kunder, allmänhet, politiker och tjänstemän, samt inte minst media.

- Ett Sverige där alla kan uppleva en ekonomisk trygghet och frihet börjar med kunskap. Här vill jag vara med och bidra. Jag ser det som ett hedersuppdrag att få arbeta med dessa frågor och förhoppningsvis kan jag både bidra med ny kunskap och ge en och annan bättre förutsättningar att fatta beslut om sin ekonomi, säger Jens.

Jens börjar sin nya tjänst den 1 december 2013.

Jens Magnusson, Privat- och Välfärdsekonom
jens.magnusson@seb.se