SEB: Inbjudan till presskonferens

SEB presenterar Investment Outlook:
Vad väntar runt hörnet?

Under januari 2012 fick viljan att investera nytt liv. Investerare har dragit upp risken i sina placeringar, om än från låga nivåer. Tre saker brukar krävas för detta; likviditet, konjunkturtrend samt rimliga värderingar. Trots att dessa förutsättningar nu ser ut att finnas på plats är det för tidigt att blåsa faran över. Både på kort och på lång sikt ser vi flera utmaningar som måste hanteras.

På presskonferensen, där en ny utgåva av Investment Outlook presenteras, går Hans Peterson och Lars Gunnar Aspman bland annat igenom vilka överraskningar som marknaderna kan komma att möta, och vilken påverkan dessa skulle få på placeringar om de slår in. Det andra temat handlar om Eurokrisen. Hur kan du gardera din sparportfölj för ett scenario där euron - mot förmodan - skulle upplösas?

Dessutom redovisas en genomgång av sju tillgångsslags möjligheter att ge avkastning under de närmaste 12 månaderna, och vilken risk (volatilitet) dessa tillgångsslag bedöms ha.

VÄLKOMMEN!

Tid: Tisdagen den 21 februari 2012
Pressträffen startar kl. 10.00 och avslutas ca kl. 11.15
Plats: SEB Sveavägen 8, Stockholm

Anmäl gärna ditt intresse till Claes Eliasson, claes.eliasson@seb.se, tel 076-396 53 19 så snart som möjligt.

Hans Peterson, chef Investment Strategy

Lars Gunnar Aspman, ansvarig makrostrategi,

Claes Eliasson, Press & PR
claes.eliasson@seb.se