SEB Enskilda bästa analyshus i Norden

SEB Enskilda har för tredje året i rad utsetts till bästa analyshus i Norden i Prosperas årliga undersökning av nordisk aktieanalys. SEB Enskilda försvarar även förstaplatsen i Sverige, Norge och Finland.

- Det är mycket glädjande att se att våra kunder, trots ett tufft finansiellt klimat, sätter stort värde på de investerings- och analystjänster som vi erbjuder. Det visar att vårt fokus på nära och långsiktiga kundrelationer bär frukt, säger Mika Koskinen, chef för aktieanalys inom SEB Enskilda.

Prosperas undersökning baserar sig på cirka 200 intervjuer med fond förvaltare, handlare och analytiker hos ledande institutioner i Norden.

Mika Koskinen, Head of Equity Research, SEB Enskilda
mika.koskinen@enskilda.fi
Anna Helsén, Presschef
+46(0) 706984858
anna.helsen@seb.se
SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Som relationsbank erbjuder SEB i Sverige och de baltiska länderna rådgivning och ett brett utbud av finansiella tjänster. I Danmark, Finland, Norge, och Tyskland har verksamheten en stark inriktning på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företagskunder och institutioner. Verksamhetens internationella prägel återspeglas i att SEB finns representerad i ett 20-tal länder runt om i världen. Den 30 september 2012 uppgick koncernens balansomslutning till 2 402 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 271 miljarder kronor. Koncernen har cirka 17 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.se.