SEB rankat etta inom Trade Finance i Norden, Sverige och Litauen

-   Jag är mycket stolt över att vi vunnit denna utmärkelse - den är ett bevis på vår kompetens inom Trade Finance området i våra hemmamarknader, säger Lars Millberg, chef för Trade Finance, SEB.

Undersökningen gjord av Global Finance rankar årligen aktörernas prestationer på marknaden för trade finance. Urvalskriterierna inkluderar transaktionsvolym, global täckning, kundservice, konkurrensmässig prissättning och innovativa tekniklösningar. Tillsammans med industrianalytiker, ledande befattningshavare och teknikexperter, valde redaktörerna för Global Finance de bästa trade finance leverantörerna i 67 länder eller regioner.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatpersoner.
SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 30 september 2007 uppgick koncernens balansomslutning
till 2 149 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 385 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.
______________________________________
För ytterligare information kontakta:
Lars Millberg, chef för Trade Finance, tel 031-621578, 070-562 15 78
Elisabeth Lennhede, Presskontakt, tel. 070-7639916, elisabeth.lennhede@seb.se