SEB Enskilda Equities utsett till bästa analyshus i Sverige

- Det här nionde året i rad som vi rankas på förstaplatsen och det är något vi kan vara stolta över. Det visar att kunderna uppskattar det vi gör, säger Björn Jansson, analyschef på SEB Enskilda Equities.

SEB Enskilda Equities tar hem förstaplatsen inom tre områden: verkstadsindustri, skogsindustri samt media och publicering. Dessutom rankas man som nummer två inom sektorerna bank- och finans, bilindustri, IT och serviceindustri. Utmärkelsen "Analyst of the Year" delas av 3 personer varav en är Björn Jansson från SEB Enskilda Equities.

Undersökningen baseras på konsultationer med ett 40-tal finansiella institutioner i Sverige.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern som betjänar 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatpersoner. SEB erbjuder universalbankstjänster i Sverige, Tyskland och de tre baltiska länderna Estland Lettland och Litauen. Banken har också lokal närvaro i övriga Norden, Polen, Ukraina och Ryssland och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 31 mars 2008 uppgick koncernens balansomslutning till 2 399 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 331 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.
_____________________________________________
För ytterligare information kontakta:
Elisabeth Lennhede, Press Officer, tel. +46 70 763 99 16