Medvind för Eurocard Gotland Runt

Eurocards engagemang som namn- och huvudsponsor till Gotland Runt är nu inne på fjärde året. Eurocard Gotland Runt är en av världens största havskappseglingstävlingar och samlar i år cirka 300 startande båtar. En publik på uppemot 10 000 personer väntas till start- och målområdet i Sandhamn.

- Vi har goda erfarenheter att bygga på inför årets Eurocard Gotland Runt och det kanske allra roligaste är att deltagandet nu är större än på över 20 år. Tävlingen har en medvind som verkligen känns, säger Sven Estwall, vice VD för Eurocard Sverige.

Eurocards aktiviteter kring tävlingen präglas av information och tillgänglighet.
En paviljong i två plan byggs upp i anslutning till Seglarhotellet på Sandhamn. På nedre planet finns Eurocard Sail Report Lounge, där seglingspubliken serveras uppdaterade referat och mycket annan spännande information om tävlingen och deltagarna. En trappa upp i loungen och på verandan kan Eurocards kunder umgås och här bjuds de på förfriskningar och enklare tilltugg på soldäcket, med en perfekt utsikt över hamnen.

- Vi sätter det sportsliga i centrum för Eurocards engagemang för Gotland Runt. Därför vänder vi oss till alla intresserade och erbjuder dem att följa tävlingarna från Eurocards speciella monter vid Seglarhotellet. Spänningen i tävlingen kommer att kunna följas härifrån - en plats som vi skapat så att publiken kan uppleva känslan av havet trots att man inte själv seglar i tävlingen, fortsätter Sven Estwall.

En aktivitet på detta spår är att Eurocard vänder sig direkt till skepparna på tävlings­båtarna och bjuder in dem till ett seminarium om väder, vägval och taktik under ledning av Magnus Woxén, havskappseglare och meteorolog med bland annat tre Volvo Ocean Race på meritlistan.

På Sandhamn har Eurocard ett eget reportageteam på plats som gör intervjuer i hamnen. Live-rapporteringen har utökats för att minska avståndet mellan kappseglarna och deras publik - några båtar har videokameror ombord och kan sända direkt. Givetvis kommer Eurocard också att kunna presentera bland annat sitt nya kort Eurocard Platinum, som ger många extra förmåner till krävande privatkunder.

----------------------------------------------------------------
För ytterligare information kontakta:
Kerstin Ottosson, informationschef Eurocard, 070-660 52 00
Sven Estwall, vice VD Eurocard Sverige, 070-583 85 80