Medarbetare på Eurocard bäst på kundservice i Sverige

- Det känns naturligtvis jätteroligt att få en sådan här utmärkelse. Jag trivs väldigt bra med mitt arbete och tycker att det är viktigt att våra kunder får riktigt bra service. Stämningen är väldigt bra på avdelningen och vi jobbar nära varandra som ett team. Vi har starkt stöd i våra gruppchefer som coachar på ett utvecklande och bra sätt, säger Jessica Malmberg, som har arbetat på Eurocards Kundcenter sedan 1998.

Undersökningen har bl a bedömt hur, och med vilket engagemang, kundtjänstmedarbetarna har bemött kunderna, att de har kunnat ge korrekta svar, vilken kunskap de haft om företagets tjänster och produkter, men också initiativkraften och tydligheten hos kundtjänstmedarbetaren. Dessutom har svarstiderna spelat en stor roll.

- Vi vet att våra kundtjänstmedarbetare håller en mycket hög standard överlag, och det är naturligtvis otroligt roligt att Jessica nu får utmärkelsen Bäst i Sverige, säger Annika Cederbrand, chef för Eurocards Kundcenter.

Juryn motiverar sitt val av Jessica Malmberg på följande sätt:
"Med äkta entusiasm och stort engagemang tar årets miss Contact Center emot mig som kund. Hon är alltid serviceinriktad och tar sig tid för varje enskilt samtal."

Eurocard är Sveriges ledande företagskort och bland de mest populära privata betalkorten i landet. Kortet har ingen övre köpgräns och fungerar över hela världen. Utöver förmånsförsäkring och olika tilläggstjänster så arbetar Eurocard hela tiden med att fylla kortet med förmåner i linje med sina kunders intressen.
Kunderna kan använda sina kort på över 22 miljoner ställen i cirka 220 länder och i 900 000 bankautomater världen över. Den tillgänglighet och frihet som Eurocard erbjuder har i stor utsträckning bidragit till att sätta standarden för övriga betalkort på marknaden.

______________________________
För ytterligare information kontakta:
Annika Cederbrand, chef Eurocard Kundcenter, 070-627 70 88
Kerstin Ottosson, informationschef, 070-660 52 00