EUROCARD lanserar premiumkort med conciergeservice

Eurocard Platinum vänder sig till personer som vill ha extra många upplevelser på köpet, i Sverige ingår det till exempel conciergeservice, vilket innebär att kunderna bl a kan få personlig hjälp med allt ifrån bokning av bord på "det där lustiga dumplingstället i Portland" till "den dagsaktuella växelkursen för vietnamesiska dong" eller "badtemperaturen på Alnön".

Eurocard Platinum har ett av premiummarknadens bredaste tjänsteinnehåll och har dessutom högre giltighet och betydligt lägre årskostnad än vad liknande kort på marknaden har. Till exempel fungerar kortet som betalningsmedel på 25 miljoner inköpsställen globalt och har Sveriges högst rankade kundservice.

- Vi ser en trend att allt fler kortkunder efterfrågar premiumkortens försäkrings- och conciergetjänster, samtidigt som de inte vill göra avkall på funktionen som betalningsmedel och inte heller vara tvungna att betala extra för prestigen. Eurocard Platinum är utvecklat för att möta den efterfrågan, säger Eurocards vd Synnöve Trygg.

Det nya premimkortet är en viktig strategisk satsning för Eurocard i hela Skandinavien, i syfte att stärka lojaliteten och också för att attrahera nya kunder. I ett första steg lanseras kortet i Sverige och Danmark före sommaren. Under hösten följer en relansering i Norge av Eurocard Platinum som funnits på den norska marknaden sedan 1999.

Den primära målgruppen för lanseringskampanjen är befintliga Eurocardkunder samt personer som ställer höga krav på tjänsteinnehåll och service i sitt kort.

Fakta Eurocard Platinum:
  • Eurocard Platinum vänder sig till en målgrupp som söker både ett effektivt betalningsmedel och smarta lösningar som gör livet enklare.
  • Kortet innehåller tjänster såsom rese-, vitvaru-, internet-  och hole-in-one-försäkring samt conciergeservice. Dessutom innehåller kortet stående förmåner som tillgång till flygplatslounger samt rabatter på hotell och hyrbil mm. Kunderna kommer även att löpande få olika erbjudanden.
  • Kortet är giltigt på ca 25 miljoner inköpsställen globalt.
  • Kortet kostar 1 500 kr per år i Sverige.
  •

Eurocard är ett kortföretag på den nordiska marknaden för privat- och företagskort. Korten är giltiga på över 25  miljoner inköpsställen i 220 länder och i 900 000 bankautomater världen över. Den tillgänglighet och frihet som Eurocard i dag erbjuder har ända sedan 1965 bidragit till att sätta standarden för övriga betal- och kreditkort på marknaden. Eurocard ingår i SEB Kort AB.
    __________________________________________
    För ytterligare information kontakta:
    Kerstin Ottosson, informationschef Eurocard, 070-660 5200