SEB bästa bank inom valutahandel i Skandinavien, Sverige, och Litauen

-          Närheten till våra kunder och en förståelse för våra kunders behov är två huvudfaktorer som placerar SEB i toppen av listningarna, säger Marcus Nysten, global chef för Foreign Exchange, SEB.

-          Vi arbetar mycket nära våra kunder och har kunnat växa med dem. Våra kunders högt ställda förväntningar utmanar oss ständigt till förstklassig utveckling, och vi har under de senaste åren utvecklats från en transaktionsrelaterad aktör till att också vara en erfaren rådgivare. Det är naturligtvis uppmuntrande att bli uppmärksammad för detta, summerar Nysten.

Undersökningen gjord av Global Finance rankar årligen aktörernas prestationer på marknaden för valutahandel. Urvalskriterierna inkluderar transaktionsvolym, marknadsandel, global täckning, kundservice, konkurrensmässig prissättning, och innovativa tekniklösningar.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatpersoner.
SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 30 september 2007 uppgick koncernens balansomslutning
till 2 149 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 385 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

_______________________________________________________________
För ytterligare information kontakta:
Marcus Nysten, global chef för Foreign Exchange, SEB, tel. +358 9 6162 8571
Elisabeth Lennhede, presskontakt, tel. 070-763 99 16