SEB bäst på banktjänster över internet i Estland och Litauen

Förutom utmärkelserna som bästa internetbank på landsnivå fick SEB Vilniaus Bankas i Litauen även utmärkelsen som bästa internetbank för privatkunder i hela öst- och Centraleuropa, och SEB Eesti Ühispank i Estland kom på en delad första plats tillsammans med Citigroup i kategorin bästa integrerade internetbank för privatkunder.

Global Finance rankade vinnarna baserat på följande kriterier: strategisk styrka att attrahera och ge service till internetkunder, förmåga att intressera kunder för interneterbjudanden, ökning av antalet internetkunder, bredd på produkterbjudanden över internet, tydliga fördelar uppnådda genom internet som kanal, internetdesign och funktionalitet.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatkunder. SEB har lokal närvaro i de nordiska och baltiska länderna, Tyskland, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 30 juni 2007 uppgick koncernens balansomslutning till 2 188 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 403 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

____________________________
För ytterligare information kontakta:
Elisabeth Lennhede, Press & PR chef, Merchant Banking, tel. +46-70-7639916