Ny landchef för SEB i Estland

"Ahti Asmann har en lång och bred erfarenhet från banken och en gedigen kunskap om finansmarknaden i Estland. I processen att leta efter en ny landchef var Ahti den bästa kandidaten att leda SEB:s framtida verksamhet i Estland - en marknad som får en allt större betydelse för SEB. Vi ser fram emot att se Ahti och hans lokala team fortsätta utvecklingen av vår verksamhet och närvaro i Estland till förmån för våra kunder. ", säger Bo Magnusson, vice vd och divisionschef Retail Banking.

Ahti Asmann har arbetat i SEB Eesti Ühispank sedan 1994 och utsågs till chef för kontorsrörelsen i Estland under 2006.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatpersoner.
SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 30 juni 2007 uppgick koncernens balansomslutning till
2 188 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 403 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.
_______________________________________________________________
För ytterligare information kontakta:
Bo Magnusson, vice vd i SEB och divisionschef Retail Banking, 08-763 92 93

Presskontakt: Katja Margell, 070-745 91 38