Jan Stjernström ny chef för SEB Trygg Liv Sverige

Jan Stjernström har en bred chefserfarenhet och en gedigen kunskap inom det finansiella området som möter SEB:s arbete med att utveckla nya produkter och tjänster.

-          Vi ser nu en allt större efterfrågan på vård och hälsa som ligger utanför den offentliga sjukvården. Vi positionerar oss också inför införandet av flytträtten av pensionsförsäkringar och den växande avtalspensionsmarknaden. Jan Stjernström blir en viktig kraft i det arbetet, säger Anders Mossberg, chef för division Liv.

-        Jag ser fram emot att jobba med vårt svenska team för att utveckla SEB Trygg Liv Sverige och att få möjlighet att ytterligare stärka SEB:s starka position på den svenska livförsäkringsmarknaden, säger Jan Stjernström, chef för SEB Trygg Liv Sverige.

SEB Trygg Liv har ett brett utbud av produkter inom hälsa och sjukvård, bla olika typer av vårdförsäkringar och rehabiliteringsförsäkringar samt sjukfrånvarotjänster. SEB, som är för fri flytträtt, anpassar nu också sitt utbud av pensionsförsäkringar inför borttagandet av stopplagstiftningen i vår.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatkunder.
SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Polen, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 30 juni 2007 uppgick koncernens balansomslutning till 2 188 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 403 miljarder kronor.
Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.
______________________________
För ytterligare information kontakta:
Lena Bivner, Press- och PR-ansvarig, tel. 070-393 85 77