Ingrid Jönsson ny regionchef för SEB i södra Sverige

Ingrid Jönsson har utsetts till ny chef för SEB:s region Syd. Regionen består av 48 kontor i Skåne, Halland, Småland och Blekinge. Ingrid tillträder sin nya befattning i Malmö den 1 april.

Ingrid Jönsson, som sedan oktober 2006 har varit tillförordnad regionchef i Syd, har med sina 30 år i banken lång erfarenhet av SEB:s affär. Hon har haft en rad olika roller och ledande befattningar inom SEB:s svenska kontorsrörelse, senast som distriktschef i Lund.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatkunder. SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Polen, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ytterligare tio länder. Den 31 december 2006 uppgick koncernens balansomslutning till 1 934 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 262 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

___________________________
För ytterligare information kontakta:
Ingrid Jönsson, regionchef Syd, 040-667 67 04, 070-567 68 16
Cajsa Renman, informationschef Kontorsrörelsen Sverige, 08-763 78 12, 070-639 31 09