Eurocard ny sponsor för Moderna Museet

Eurocard och Moderna Museet har ingått treårsavtal om ett samarbete som ger Moderna Museet en ny betydande sponsor. Eurocard stödjer Olle Bærtling - en modern klassiker, höstens stora utställning på museet, samt Max Ernst under jubileumsåret 2008.

- Huvudsyftet med samarbetet är att skapa mervärde för Eurocards kunder och samtidigt nå nya kunder bland Moderna Museets besökare. Genom undersökningar vet vi att en stor del av Eurocards kunder är intresserade av konst och kultur. De besöker också gärna museer tillsammans med familj och vänner. Moderna Museet kommer högt upp på rankingen och därför stämmer samarbetet väl med våra kunders intressen och passioner, säger Synnöve Trygg, VD Eurocard.

- Eurocard och Moderna Museet kan utveckla nya spännande samarbetsformer under de kommande tre åren. Vi förenas i vårt tydliga fokus på kunderna - besökarna. Eurocard är ett starkt varumärke, som kommer att förknippas med två av konstens starka namn: Olle Bærtling och Max Ernst. Det resurstillskott samarbetet ger bidrar till att vår publik får utställningar av absolut världsklass, säger Lars Nittve, Överintendent Moderna Museet.

Eurocard kommer bl a att bjuda allmänheten på fri entré en söndag vid två tillfällen per år. Den första "Gulddagen" infaller den 21 oktober 2007.

Eurocard är Sveriges ledande företagskort och bland de mest populära privata betalkorten i landet. Kortet har ingen övre köpgräns och fungerar över hela världen. Utöver förmånsförsäkring och olika tilläggstjänster så arbetar Eurocard hela tiden med att fylla kortet med förmåner i linje med sina kunders intressen.

Moderna Museet är det ledande konstmuseet i Norden och har en av Europas bästa samlingar av modern och samtida konst. Museet arbetar enligt en långsiktig strategi för samverkan med näringslivet och har god erfarenhet av framgångsrika sponsorsamarbeten.
-------------------------------------------------

För mer information angående Eurocard, kontakta informationschef Kerstin Ottosson, kerstin.ottosson@eurocard.se, 08-14 70 28, 070-660 52 00.
För mer information om Moderna Museet eller kontakt med sponsoransvarig Katarina Swanström vänligen kontakta pressekreterare Maria Morberg, m.morberg@modernamuseet.se, 08-519 552 79, 0708-83 89 62.