SEB lanserar sparkonto med 2 procents ränta

-        Detta är ett mycket starkt erbjudande som vi kan erbjuda både nya och gamla kunder, säger Bo Magnusson, chef för SEB:s division Nordic Retail Private Banking

-        Vi vet att Enkla sparkontot är en typ av produkt som har varit mycket efterfrågad av kunderna. Vi har nu ett konkurrenskraftigt erbjudande som är enkelt och okomplicerat, och som hjälper till att underlätta människors vardag.

SEB-produkter med bra villkor i kombination med enkelhet, tydlighet och stor tillgänglighet är ingen engångsföreteelse. Tidigare har Enkla lånet både för privatpersoner och för företag lanserats, vilka har blivit stora succéer på marknaden.

-        Vi kommer att lansera fler produkter som möter kundernas önskemål om enkelhet och tydlighet, säger Bo Magnusson.

Enkla sparkontot öppnas antingen via något av SEB:s bankkontor eller via Internetbanken. För SEB-kunder som idag innehar Specialkonto kommer detta att omvandlas till Enkla sparkontot utan att kunden behöver agera. Personlig rådgivning per telefon finns via Kundcenter 24 timmar om dygnet årets alla dagar, tel: 0771-365 365.

Sedan starten år 1856 har generationer av kunder och medarbetare skapat vad SEB är idag. I år firar koncernen 150 år av framåtblickande.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatkunder. SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Ukraina och Ryssland. Omkring hälften av SEB:s kunder använder koncernens Internettjänster för sina bankaffärer. Den 30 juni 2006 uppgick koncernens balansomslutning till 1 986 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 086 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

_______________________________________________________________________
För ytterligare information kontakta:
Bo Magnusson, chef Nordic Retail Private Banking, tel 08-763 92 93
Elisabet Linge Bergman, SEB Koncerninformation, tel 08-763 88 04, 070-604 40 96