SEB förbättrar villkoren för skogsägare efter vinterns stormar

Från den 1 mars höjer SEB räntan på sina Skogs- och Skogsskadekonton till 1,90% (från 1,45%). Samtidigt erbjuds skogsägarna också att öppna ett tillfälligt konto - med samma ränta - för insättningar i avvaktan på placering på Skogs- eller Skogsskadekonto.

-          Som fullsortimentsbank kan vi förstås också erbjuda både de skogsägare som drabbats av stormen, och alla andra, individuella lösningar för både företaget och privatpersonen, säger Nils-Åke Espert, Chef för skogs- och lantbruksmarknaden inom SEB.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 670 bankkontor i Sverige, Tyskland, Baltikum och Polen. SEB har drygt 5 miljoner kunder, varav 1,9 miljoner internetkunder. Den 30 december 2004 uppgick koncernens balansomslutning till 1 591 miljarder kronor och förvaltat kapital till 886 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 18 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.