Ny ordförande och ny chef för Eesti Ühispank

SEB has utsett Ain Hanschmidt till ny styrelseordförande i Eesti Ühispank. Mart Altvee har utsetts till ny chef för Eesti Ühispank efter Ain Hanschmidt.

- Eesti Ühispank är en kundorienterad bank stadd i snabb utveckling. SEB:s tre banker i Baltikum har alla med gott resultat tagit marknadsandelar de senaste åren. Ain Hanschmidts and Mart Altvees nya positioner utgör en bra bas för ytterligare utveckling av Eesti Ühispank, säger Mats Kjaer, vice VD i SEB och chef för division Eastern European Banking.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 670 bankkontor i Sverige, Tyskland, Baltikum och Polen. SEB har drygt 5 miljoner kunder, varav 1,8 miljoner internetkunder. Den 30 juni 2004 uppgick koncernens balansomslutning till 1 404 miljarder kronor och förvaltat kapital till 858 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.