Invigning av SEB:s kontor i Shanghai

Värd för invigningen är Marcus Wallenberg, styrelseordförande SEB och Carl Christensson, chef för SEB i Shanghai.

Vid invigningen deltar Zhu Xiaoming, vice ordförande, Standing Committee, Shanghai People's Congress; Ma Yinfang, vice ordförande, Shanghai Municipal Foreign Economic Relations and Trade Commission, samt företrädare för CBRC Shanghai och IBLAC.

SEB har varit närvarande i Asien i 25 år genom kontor i Peking och Singapore. SEB:s representationskontor i Peking kommer att fortsätta sin verksamhet och fokusera på marknadsföring och kundservice.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner som verkar på tio hemmamarknader i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland och Ukraina. SEB har drygt 680 bankkontor och 5 miljoner kunder, varav cirka 2 miljoner utnyttjar koncernens internettjänster för sina bankaffärer. Den 30 juni 2005 uppgick koncernens balansomslutning till 1 800 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 012 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka
20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.