Viveka Hirdman-Ryrberg ny presschef i SEB

Viveka Hirdman-Ryrberg har utsetts till presschef i SEB-koncernen och börjar den 15 september 2004.

Viveka Hirdman-Ryrberg är i dag chef för enheten Produkt & Välfärdsanalys inom SEB Trygg Liv och var dessförinnan SEB:s privatekonom under åren 1994-2000. Viveka började i SEB 1990 och var då verksam inom SEB Fonder.

Vivekas mycket gedigna erfarenhet från flera av SEB:s divisioner och hennes kunskaper i övrigt är en stor tillgång i den centrala och viktiga rollen som koncernens presschef, säger Per Anders Fasth, chef för Koncernformation och Investerarkontakter (Investor Relations).

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 670 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och drygt 4 miljoner kunder, varav 1,8 miljoner internetkunder. Den 30 juni 2004 uppgick koncernens balansomslutning till 1 404 miljarder kronor och förvaltat kapital till 858 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 18 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.