Per Anders Fasth ny chef för Information och Investerarkontakter i SEB

Per Anders Fasth har utsetts till ny chef för Information och Investerarkontakter (Investor Relations) i SEB-koncernen.

Per Anders Fasth ansvarar idag för SEB:s investerarkontakter och tar nu även över ansvaret för koncernens informationsfrågor efter Gunilla Wikman som lämnar SEB efter 8 år som informationschef. Per Anders Fasth anställdes i SEB 1995 och har inom SEB bl.a. arbetat inom Private Banking, Asset Management och med SEB i Tyskland.

- Per Anders mycket gedigna kunskap om SEB och hans breda erfarenhet i övrigt kommer att vara till stor nytta i vårt fortsatta arbete med kommunikationsfrågorna, säger Nils-Fredrik Nyblæus, vice VD och ansvarig för koncernstaber och IT.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 670 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och drygt 4 miljoner kunder, varav 1,6 miljoner internetkunder. Den 31 december 2003 uppgick koncernens balansomslutning till 1 279 miljarder kronor och förvaltat kapital till 822 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 18 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com