Ny chef för SEB i New York

Christian Dahlberg har blivit utsedd till chef för SEB:s kontor i New York. Christian Dahlberg arbetar för närvarande som client executive inom Client Relationship Management på SEB Merchant Banking och efterträder Einar Thodal-Ness.

Christian Dahlberg började på SEB 1996 som client executive och har sedan dess fokuserat på större företagskunder. Innan han började på SEB arbetade han för Alfa-Laval i USA och senare även för Handelsbanken i New York. Christian Dahlberg har även en examen från Wharton School, University of Pennsylvania. Han påbörjar arbetet i New York i september.

Einar Thodal-Ness kommer som tidigare tillkännagetts att återvända till Sverige efter fyra år i USA för att tillträda tjänsten som chef över Region Syd inom Nordic Retail & Private Banking.