Nytt sätt att betala räkningar med kort

SEB Kort och Telia har slutit avtal om att erbjuda Telias mobilkunder att betala sina räkningar med kontokort. Det här är ett nytt och bekvämt sätt att betala sina räkningar.

- Att betala via kortfakturan är ett enkelt och bekvämt sätt för Telias mobilkunder att kunna betala sina räkningar. Redan i dag betalar de flesta kunder en stor del av sina inköp med kort och nu kommer de även att kunna betala sin mobilräkning med kort, säger Stefan Hegnell, projektledare inom SEB Kort.

- Vårt mål är att ansluta fler partners till konceptet för att kunna erbjuda kortkunderna att betala även andra typer av räkningar med sitt kort, säger Stefan Hegnell.

- Vi diskuterar även med andra stora företag för att kunna erbjuda det här nya och bekväma betalningssättet när det gäller till exempel el, prenumerationer, hyra och försäkringar, säger Stefan Hegnell.

För kunden innebär detta att man får färre fakturor att hantera och att man slipper papper och tidsödande arbete med räkningar. Kunder som väljer denna betalningsform, kommer att kunna se sin fakturainformation på Telias webbsidor.
Konceptet testas under våren 2003 på en grupp utvalda Diners Club-medlemmar som kommer att betala sin Telia-räkning med Diners Club-kortet.

Senare under året blir det även möjligt att betala Telias mobilräkningen med Visa- eller MasterCard-kort.