Inbjudan till presskonferens

Tisdag den 18 november kl 10.00
hälsar vi dig välkommen till presentation av höstens konjunkturraport "Nordic Outlook" från SEB:s ekonomer.

Chefekonom Klas Eklund och Chefen för Ekonomisk Analys Håkan Frisén presenterar rapporten, som behandlar de ekonomiska utsikterna, globalt och i Sverige.

• En huvudfråga är hur hållbar den ekonomiska uppgången är. Kommer det amerikanska uppsvinget att hålla i sig, eller ger de finansiella obalanserna upphov till nya besvikelser?
  • Den svenska ekonomin växer snabbare än Europa-snittet. Men budgetproblemen är stora, och spänningarna om fördelning, tillväxt och kommunal ekonomi tilltar. Dessutom har Riksbanken hamnat i bryderi om hur inflationen ska mätas. Hur ska knutarna lösas upp?
Plats: SEB, Kungsträdgårdsgatan 8

Välkommen!

SEB är en nordeuropeisk finansiell bankgrupp med tyngdpunkten på större företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 672 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och totalt 4 miljoner kunder, varav 1,3 miljoner internetkunder. Den 31 december 2002 uppgick koncernens balansomslutning till 1 241 miljarder kronor och förvaltat kapital till 742 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 19 000 anställda. Läs mer om SEB på www.seb.net.