Anders Rydin tillförordnad VD för Enskilda Securities

Tom Vidar Rygh
, VD för Enskilda Securities lämnar sin position av personliga skäl. Till ny tillförordnad VD har utsetts Anders Rydin, styrelsemedlem i Enskilda Securities sedan 1998 och f.d. Ekonomi- och Finansdirektör på SEB.

En process att rekrytera en permanent VD kommer att påbörjas och en ny lösning beräknas kunna presenteras under första kvartalet 2004.

Anders Rydin tillträder vid årsskiftet.

SEB är en nordeuropeisk finansiell bankgrupp med för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 672 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och 4 miljoner kunder, varav 1,5 miljoner internetkunder. Den 31 december 2002 uppgick koncernens balansomslutning till 1 241 miljarder kronor och förvaltat kapital till 742 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 19 000 anställda. Läs mer om SEB på www.seb.net