SEB öppnar private bankingkontor i Zürich

-SEB:s verksamhet inom private banking är bland de största i Norden. Eftersom Zürich är ett av Europas viktigaste finansiella centra är det helt naturligt att vi öppnar verk-samhet där, säger Jacob Wallenberg, ordförande i SEB, som invigde kontoret.

-Vår ambition erbjuda kunderna en långsiktig närvaro i Schweiz. Schweiz är en viktig marknad för SEB och vi vet att också våra kunder anser det. För att ge kunderna såväl i som utanför Schweiz möjlighet till private bankingtjänster via SEB öppnar vi nu också kontor i Zürich, fortsätter Jacob Wallenberg.

-Schweiz är en spännande marknad. Här finns många entreprenörer och stor efter-frågan från privatpersoner på private bankingtjänster. Vi har under våra två år i Geneve märkt hur efterfrågan ökat successivt. Därför har vi nu valt att ta steg två och öppna ännu ett kontor i Schweiz för att ge ökad service till våra kunder, säger
Mats Rönneskog, general manager för SEB i Schweiz.

SEB är en europeisk finanskoncern framförallt för företag och finansiellt aktiva privatpersoner. SEB har 675 kontor i Sverige, Tyskland och Baltikum, med totalt 4 miljoner kunder. Av dessa är 1 miljon Internetkunder. SEB har också verksamhet i övriga Norden, Storbritannien, Luxemburg och Schweiz. Koncernens balansomslutning är 1 163 miljarder kronor och förvaltat kapital uppgår till 871 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till 20 800. Läs mer om SEB: www.seb.se