Din webbläsare är för gammal. För en bättre och säkrare användarupplevelse rekommenderar vi att du byter webbläsare.

Rekommenderade webbläsare

SEB har återköpt egna aktier

SEB återköpte den 7 maj 7 000 000 aktier av serie A till en snittkurs på 103 kronor, som säkerhet för personaloptionsprogram. Bankens aktuella innehav i egna aktier av serie A uppgår efter förvärvet till 7 000 000 aktier, eftersom banken inte tidigare återköpt egna aktier förutom inom ramen för värdepappersrörelsen.

Det totala antalet aktier i SEB uppgår till 704 557 680 , varav 673 784 123 aktier av serie A och 30 773 557 aktier av serie C.

SEB är en europeisk finanskoncern framförallt för företag och finansiellt aktiva privatpersoner. SEB har 675 kontor i Sverige, Tyskland och Baltikum, med totalt 4 miljoner kunder. Av dessa är 1 miljon Internetkunder. SEB har också verksamhet i övriga Norden, Storbritannien, Luxemburg och Schweiz. Koncernens balansomslutning är 1 163 miljarder kronor och förvaltat kapital uppgår till 871 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till 20 800. Läs mer om SEB: www.seb.se