Inbjudan till pressträff

Viveka Hirdman-Ryrberg presenterar sin nya enhet Välfärdsanalys

Välkommen till en pressträff där den nybildade enheten Välfärdsanalys presenterar utvecklingen i den egna sjukförsäkring. Därpå följer en diskussion kring vad som kan och bör göras från försäkringsbolagens sida med utgångspunkten att de ökade sjukskrivningarna är ett gemensamt problem.

En mycket aktuell fråga just nu är utvecklingen av sjukskrivningarna i Sverige. Varje månad rapporterar RFV allt högre tal och utvecklingen är oroande av många skäl. Även om sammansättningen av de försäkrade i privata sjukförsäkringar är annorlunda än den i den offentliga försäkringen, finns påtagliga likheter i utvecklingen.

Enheten Välfärdsanalys har bildats i syfte att följa utvecklingen av det svenska välfärdssystemet och se vilken roll och vilka behov SEB Trygg Liv kan fylla på området.

Carin Kamsvåg och Ann Söderström , utredare Välfärdsanalys, samt Viveka Hirdman-Ryrberg, chef Välfärdsanalys, deltar på pressträffen.

Tid: måndag 14 januari kl. 11.15
Plats: SEB Trygg Liv, Fleminggatan 18, Stockholm