Cecilia Lager ny chef för SEB Fonder

SEB Asset Management sedan 2000 och är idag Chief Operating Officer för divisionen.
Harry Klagsbrun, chef för SEB Asset Management:
-- Vi är glada att få Cecilia på den här posten. Fondverksamheten i SEB utgör en stor del av SEB:s verksamhet inom kapitalförvaltning. Cecilia har bred erfarenhet från fondverksamhet samt kapitalförvaltning i stort, vilket är viktigt i arbetet med att ytterligare utveckla servicen till våra kunder.

Cecilia Lager, tillträdande chef för SEB Fonder:
-- Det ska bli roligt att gå in i en kundorienterad roll inom SEB. 2001 och 2002 har varit svåra år på världens aktiemarknader och för våra fondsparare. Inom SEB Asset Management har vi vidtagit ett flertal åtgärder för att effektivisera verksamheten och förbättra avkastningen för våra kunder. Vi har idag en starkare verksamhet och jag ser fram emot att ytterligare vässa våra erbjudanden samt stärka SEB Fonders närvaro på den svenska fondmarknaden.
Cecilia Lager tillträder den 1 januari 2003.