SEB:s tyska bank byter namn till SEB

dag, måndag den 2 april, byter SEB:s tyska bank namn till SEB. Med start under dagen byts de gamla skyltarna på 177 kontor och 30 centers för fondförsäljning i Tyskland ut och ersätts med SEB- logotypen. Namnbytet är ett led i den internationella expansion som SEB-koncernen redan påbörjat och som fortsätter. Europa är ett prioriterat område för koncernen och därför är det viktigt att varumärket SEB även syns där.

BfG har under 2000 genomfört omstruktureringen fortare än den plan som lagts:

- BfG har under omstruktureringsarbetet lyckats behålla kundbasen, drygt 1 miljon kunder, och dessutom fördubblat antalet e-bankingkunder till 150 000, säger Lars Lundquist, VD för SEB i Tyskland.

- Den nya bankens strategiska tillväxtområden är asset management och e-banking samt även försäkringstjänster, säger Lars Lundquist

För ytterligare information, kontakta:

Heinrich Schaumburg, informationschef SEB Tyskland, +49 69 2586 400
Marcus Kuhn, presschef SEB Tyskland, +49 69 2586 520, 49 69 173 6566 853