Din webbläsare är för gammal. För en bättre och säkrare användarupplevelse rekommenderar vi att du byter webbläsare.

Rekommenderade webbläsare

SEB ger elmarknaden verktyg för enklare valutaaffärer på nätet

SEB Merchant Banking öppnar i dag en informationssida på nätet som underlättar för elbolag och andra aktörer på elmarknaden att hantera valutarisken i samband med affärer av el.

Informationen är öppen för cirka 500 elbolag med 1 600 användare, vilka använder Montel Internet Service. Priserna för respektive valutor är anpassade efter elmarknadens specifika produkter och tidsperioder och uppdateras i realtid varje dag.

Kunderna får vidare via länkar till SEB tillgång till analyser och annan information som ger underlag och underlättar för beslutstagande. Kunderna får också personlig rådgivning i valutafrågor från SEB-rådgivare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo.

Dessutom kan företagen på ett enkelt och överskådligt sätt göra sina valutaaffärer via Trading Station, en elektronisk handelsplats som i dag har 2 000 bolagskunder med 3 400 användare i Europa, Asien och USA. Cirka 50 procent av SEB:s samtliga valutaaffärer i Sverige sker i dag via Trading Station.

För ytterligare information, kontakta:

Mikael Lundberg, SEB Merchant Banking, telefon 08-506 230 84
Per Gissler, SEB Merchant Banking, telefon 08-506 231 94