SEB först ut med daglig webb-tv till kunder

Som första finansiella aktör i Norden har SEB börjat erbjuda sina kunder en daglig webb-tv sändning som består av nyheter, placeringstips, analyser och ekonomiska råd inför kundernas olika faser i livet.

seb.tv sänds varje dag från Trygg Liv-huset i Stockholm. Studiofilialer finns på SEB:s huvudkontor i Kungsträdgården samt på Sergels torg. Ifrån dessa platser är det meningen att SEB:s olika experter ska ge råd, tips och analyser till kunderna så de själva kan fatta sina placeringsbeslut.

- TV-mediet är pedagogiskt och ger trovärdighet. Vi vill bli en kunskapspartner åt våra tittare och kunder. Rätt svar och råd behöver inte nödvändigtvis vara en SEB-produkt. Opartiskheten är viktig, säger Lars Ekstedt, chef SEB-e-banking Sverige.

Som programledare kommer bland andra Ebba Blitz, programledare från främst TV 4, att fungera. Programmet sänds klockan 12.00 varje dag och är cirka 7 minuter långt.

SEB var en av de första bankerna i Skandinavien som startade internetbank. Det var redan 1996. Nu fortsätter SEB den profileringen. Projektet med webb-tv innebär att SEB fortsätter att utnyttja nya tekniska lösningar för att ge ännu bättre service till kunderna och ligga i framkant av den tekniska utvecklingen.

För ytterligare information, kontakta:
Lars Ekstedt, chef för e-banking Sverige, 08-692 76 13, 070-374 27 37
Anna Selberg, informationsansvarig, Investment Management & Liv, 08-785 11 46, 070-763 81 54
Lotta Treschow, chef för IR-funktionen, 08-763 95 59