Martin Guri ny chef för Portfölj & Analysgruppen i SEB Enskilda Banken

Martin Guri, 40 år, har utsetts till ny chef för Portfölj & Analysgruppen inom enheten Strategi & Analys på SEB Enskilda Banken.

Martin Guri har över 12 års erfarenhet från finansmarknaden och är idag analyschef på Mattues Bank i Stockholm. Innan dess var han chef för Finansanalys på Svenska Handelsbanken.

Martin Guri tillträder sin nya tjänst i början av augusti.

SEB Enskilda Banken, SEB:s Private Bank, fokuserar på placeringsrådgivning och kapitalförvaltning för privatpersoner, företag och stiftelser med en miljon eller mer att förvalta. Med ett begränsat antal kunder per rådgivare erbjuder SEB Enskilda Banken tid, personlig service och finansiell kompetens utifrån kundens personliga situation. SEB Enskilda Banken förvaltar drygt 400 miljarder kronor för kundernas räkning.

För ytterligare information, kontakta:
Mariana Burenstam Linder, chef Personal Banking Sweden, tel 08-763 53 10
Johan Magnusson, chef Privatkunder, tel 08-763 60 28