Inbjudan till pressträff-SEB startar nytt webb-tv-projekt med inriktning på privatekonomi

På plats finns bland andra Lars Ekstedt, chef SEB-e-banking Sverige samt en av projektets programledare Ebba Blitz. Även Per Ulfsson Falkner, redaktionschef seb.tv och Johannes Anderberg, projektledare berättar om hur projektet växte fram och varför SEB väljer detta medium för att få kontakt med sina kunder.

SEB var bland de första bankerna i Skandinavien att starta internetbank och har sedan dess försökt använda och utnyttja de senaste tekniska lösningarna för att ligga i framkant av utvecklingen.

Nu fortsätter SEB den profileringen och presenterar ett pilotprojekt som SEB är en av de allra första finansiella aktörerna att starta och driva för kunderna.
Projektet innebär bland annat information, rådgivning och interaktivitet för SEB:s kunder.

Välkomna på en demonstration och information på onsdag den 11 april klockan 11.30 på Fleminggatan 18. En enkel buffélunch serveras.

Tid: Onsdag 11 april 2001, klockan 11.30

Plats: Fleminggatan 18, Trygg-Hansahuset, 4:e våningen