Select e-finans betyder enkel och säker finansiering över nätet

Select e-finans erbjuder webbutiker möjlighet att tillhandahålla enkel, säker och förmånlig finansering av sina kunders inköp. Select e-finans skapar också en säker form för betalning av inköp gjorda över Internet.

Select e-finans är redan i drift och hittills har Bredbandsbolaget anslutit sig som partner. För närvarande för SEB Kort diskussioner med bland andra Letsbuyit.com

- Select e-finans löser alla väsentliga finansieringsbehov för webbutikerna och deras kunder. Det är ett säkert, enkelt och tryggt sätt för alla parter, säger Johan Ryer, produktchef inom SEB Kort.

Select e-finans innebär att kunden i lugn och ro bestämmer sig för sitt inköp i hemmiljö. Via webbutikens val "Delbetala" söker kunden kredit online och får besked om den sökta krediten inom en timme. När kunden sökt och beviljats kredit kan denna användas för inköp i alla butiker som är uppkopplade mot Select e-finans.

Förutom enkelheten innebär Select e-finans också trygghet för konsumenten eftersom inget kortnummer lämnas ut på Internet. Debitering av kontot sker i samband med Postens leverans.

Select e-finans är även en enkel lösning för webbutiken, genom att den på ett lätt sätt går att anpassa till varje enskild butik.

Med Select e-finans får webbutiken betalt direkt av SEB Kort vid leverans och slipper alltså kreditrisken. En annan fördel är att uppkopplingen mot handlaren är automatiserad.