SEB första nordiska bank som deltar i Identrus globala infrastruktur för elektronisk B2B handel

Med hjälp av digitala signaturer inom ramen för Identrussamarbetet kommer SEB:s företagskunder att kunna genomföra affärer på internet, skapa nya globala marknadsmöjligheter samt sänka sina transaktionskostnader.

- Det här är ytterligare ett viktigt steg i vår nordiska strategi att bli den ledande företagsbanken inom elektronisk B2B handel. Flera av våra andra strategiska initiativ inom elektronisk B2B handel kommer att kunna dra nytta av de affärsmöjligheter som Identrus samarbetet innebär, t.ex. den nystartade nordiska elektroniska B2B marknadsplatsen, Nordic Commerce Exchange, som vi skapat tillsammans med Ericsson och b-business partners*, säger, Johan H. Larson, chef SEB e-banking.

-SEB inser att det inte är tillräckligt för dess företagskunder att bara flytta över sina affärer till nätet För att få ut mesta möjliga nytta av de affärsmöjligheter som öppnas inom global elektronisk B2B handel kommer nu SEB att på ett säkert sätt kunna identifiera sina kunder och leverantörer samt hantera relaterade risker på nätet, säger VD och koncernchefen på Identrus, Guy S. Tallent."