Ny chef för SEB Invest & Fonder

Kaj-Gustaf Bergh har utsetts till chef för SEB Invest & Fonder. Han var tidigare chef för Försäljning inom SEB Invest & Fonder, dessförinnan chef för SEB Asset Managements nordiska enhet och staber. Perioden innan, 1987-1997, var Kaj-Gustaf Bergh vd för Ane Gyllenberg i Finland.

Kaj-Gustaf Bergh efterträder William af Sandeberg, som under en period kommer att stå till förfogande för vissa uppgifter.

SEB Invest & Fonder har drygt 500 anställda och förvaltar över 600 miljarder kronor, varav drygt en tredejedel utgörs av fonder.

SEB är en finanskoncern med e-banking, sparande och tillväxtföretag i fokus. SEB är en av Nordens största finansgrupper med 918 miljarder kronor i förvaltat kapital och en balansomslutning på 1 108 miljarder (per den 30 september 2000). SEB har cirka 20 000 medarbetare i ett 20-tal länder och totalt cirka 630 kontor, främst i Sverige, Tyskland och Baltikum samt 700 000 e-bankskunder i sju länder. Under året startar SEB aktiemäkleri på nätet i Tyskland samt e-banking i England. Läs mer om SEB: www.seb.se