Företagens bank- och försäkringsärenden samlade på Internet

Som första storbank erbjuder SEB sina företagskunder både bank- och försäkringstjänster på Internet.

SEB Internetkontoret för företag erbjuder nu sina 35 000 företagskunder att sköta kapitalförsäkringar i SEB Trygg Liv via Internet.

I och med detta får företagen ett utökat antal tjänster och får en enkel och samlad översikt av sina bank- och försäkringsärenden på Internet.

De nya tjänsterna innebär att företagen kan
  • byta fonder på sina fondförsäkringar
  • få en försäkringsöversikt
  • se aktuellt värde
  • betala in extra premier.
SEB Internetkontoret för företag startade 1997. Företagen kan via Internetkontoret göra internationella betalningar, domestika eurobetalningar, lönebetalningar, placeringar, factoring samt nu även kapitalförsäkringar. Antalet kunder har ökat med 30 procent det senaste året, från 24 000 till cirka 35 000.

SEB är en finanskoncern med e-banking, sparande och tillväxtföretag i fokus. SEB är en av Nordens största finansgrupper med 942 miljarder kronor i förvaltat kapital och en balansomslutning på 1 108 miljarder (per den 30 september 2000). SEB har cirka 20 000 medarbetare i ett 20-tal länder och totalt cirka 630 kontor, främst i Sverige, Tyskland och Baltikum samt 700 000 e-bankskunder i sju länder. Under året startar SEB e-banking i England. Läs mer om SEB: www.seb.se