3 000 SEB-kunder utbildas i Internet

230 kurser på 22 orter genomförs i december till februari i samarbete med TBV

När SEB frågade kunderna om de var intresserade av en utbildning i Internet blev responsen rekordstor. SEB räknade med att cirka tusen personer skulle visa intresse - nu blev det hela 3 000 som under vintern får utbildning i Internet genom 230 kurser på 22 orter runt om i Sverige.

Eftersom intresset är så stort är det möjligt att det blir ytterligare utbildningar under våren.

SEB genomför utbildningen tillsammans med Tjänstemännens Bildningsverksamhet, TBV. SEB-kunderna får en skräddarsydd utbildning under sex timmar uppdelad i två pass. Under de första tre timmarna får deltagarna en bred genomgång av Internet i allmänhet, hur information hämtas och hur Internet kan användas för kommunikation. Det andra passet handlar om hur SEB:s Internetkontor fungerar.

Flest kurser hålls i Stockholm, 75 stycken, dit 870 personer anmält sig. Göteborg, 56 kurser för 670 kunder och Malmö med 17 kurser för 190 personer.

Internetskolan genomförs på följande orter:
Borås, Eskilstuna, Falun, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Linköping, Luleå, Malmö, Skövde, Stockholm, Sundsvall, Uddevalla, Umeå, Uppsala, Västerås, Växjö och Örebro.

SEB är en finanskoncern med e-banking, sparande och tillväxtföretag i fokus. SEB är en av Nordens största finansgrupper med 942 miljarder kronor i förvaltat kapital och en balansomslutning på 1 108 miljarder (per den 30 september 2000). SEB har cirka 20 000 medarbetare i ett 20-tal länder och totalt cirka 630 kontor, främst i Sverige, Tyskland och Baltikum samt 700 000 e-bankskunder i sju länder. SEB har nyligen startat aktiemäkleri på nätet, SEBdirect, i Tyskland och startar under året e-banking i England. Läs mer om SEB: www.seb.se