SEB bjuder nya bolånekunder på juridiska tjänster via Lexly

Under hösten har SEB utökat sitt samarbete med Lexly ytterligare. Tillsammans med Lexly kan nu SEB erbjuda kunder som tar ett nytt bolån kostnadsfri rådgivning samt möjlighet att skriva de avtal kunden har behov av helt kostnadsfritt online.

Det kan till exempel vara testamente, samboavtal, äktenskapsförord, skuldebrev avseende kontantinsats och gåvobrev. Det nya erbjudandet gäller även för befintliga kunder som ansöker om nya bolån.

– Det här hänger väl ihop med vårt värdeerbjudande till våra privatkunder. Vi vill vara relevanta och hjälpa våra kunder i såväl planerade som oplanerade livssituationer. I vardagen flyter det mesta på, men det är när något större händer och livet förändras som kunderna verkligen kan behöva råd och hjälp från SEB, säger Håkan Andersson, t.f. chef för Personal Banking

– Vi vet att många av våra kunder tycker att det är svårt med de juridiska frågorna och att det är dyrt att anlita en jurist för att få hjälp. Därför är vi väldigt nöjda med att vi i samband med rådgivningen, när kunden kanske står inför en av sina största investeringar, kan få kostnadsfri hjälp med att även se över de juridiska aspekterna. Vi är säkra på att många kunder kommer att uppleva detta som en stor trygghet och att det ger ett mervärde för kunden, säger Peter Seidel, erbjudandeansvarig Bolån

– Vi är stolta över att tillsammans med SEB belysa de familjejuridiska aspekterna i samband med bostadsaffären och att erbjuda de nya bolånekunderna kostnadsfri juristhjälp. Vi ser i grunden ett stort behov av juridisk vägledning till kunder i samband med att kunderna lånar till sitt boende. Att sätta sig in i vilka juridiska konsekvenser exempelvis separation eller dödsfall kan leda till är viktigt. I många fall kan avsaknaden av avtal få stora ekonomiska följder. Genom detta intensifierade samarbete ger vi kunderna tillgång till juridisk expertis och möjlighet att på ett enkelt sätt få på plats de avtal som den specifika situationen kräver, säger Dennis Lauri, Lexly.