Samarbete ger sömlös koppling mellan bank- och redovisningstjänster

SEB tecknar nytt samarbetsavtal med Aspia, en av Sveriges största redovisningsbyråer. Syftet är att båda parter ska kunna erbjuda sina företagskunder förmånliga erbjudanden och sömlösa helhetslösningar för bank- och redovisningstjänster. Ledstjärnan för båda bolagen är att göra det så enkelt och smidigt som möjligt att starta och driva företag.

– SEB:s ambition är att fortsätta underlätta vardagen för företag med smidiga produkter och tjänster oavsett var kunden befinner sig. Partnerskapet med Aspia gör att vi hamnar rätt i kundens ekosystem och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi kan fortsätta att göra just detta, säger Stefan Stignäs, chef för Exploratory Banking & Strategic Partnership på SEB.

Utöver lösningar som automatiska kopplingar mellan bankkonton, bokföring och affärsplattformar kommer samarbetet även kunna förse företagskunderna med privata erbjudanden.

– Det känns otroligt glädjande att ta ytterligare steg för att underlätta vardagen för våra kunder. Genom samarbetet med SEB blir det smidigare än någonsin för våra kunder att starta, driva och utveckla företag, säger Ola Gunnarsson, vd och koncernchef på Aspia.

Mer information hittar du på Aspias sida med erbjudande till SEB-kunder: SEB | Aspia