Ny chef för räntor, valutor och råvaror, FICC Markets

Carolina Crevatin Martin

Carolina Crevatin Martin, för närvarande chef för Fixed Income, har utsetts till chef för FICC Markets inom division Stora företag & Finansiella institutioner. Hon tillträder sin nya roll 2 maj.

– Jag känner mig otroligt glad och stimulerad inför uppgiften. Vi har en fantastisk affär, med ledande kundnöjdhet och solid tillväxt, och det finns en stark potential för ytterligare tillväxt och förbättrad lönsamhet. Jag ser fram emot att vara med på denna resa tillsammans med alla professionella och drivna kollegor inom FICC”, säger Carolina Crevatin Martin.

FICC Markets arbetar med affärstransaktioner, analys, rådgivning och utveckling av finansiella instrument inom valuta, råvaror och räntor. FICC Markets har cirka 280 anställda fördelade på 15 geografiska områden.

Carolina Crevatin Martin efterträder Robert Celsing, som i februari gick över till en ny roll som personaldirektör i SEB. Carolina kommer att rapportera till divisionscheferna Joachim Alpen och Jonas Ahlström och ingå i divisionens ledningsgrupp.

– Vi är mycket glada över att välkomna Carolina i rollen som chef för FICC. Hon har lång erfarenhet från räntemarknaderna och gedigen erfarenhet från arbete med internationella kunder och ett stort nätverk inom SEB, både på våra hemmamarknader och inom det internationella nätverket. Vi är övertygade om att Carolina kommer att utveckla och framtidssäkra vår verksamhet på ett kraftfullt sätt, säger divisionscheferna Joachim Alpen och Jonas Ahlström i ett gemensamt uttalande.