SEB Private Banking tar hem viktiga priser i Euromoney

SEB Private Banking tar hem flera viktiga priser i årets Euromoney-undersökning. Rankningen bygger på en årlig undersökning där över 2 300 anställda inom Private Banking-verksamheter i Europa får ranka sina konkurrenter.

– Vi ska vara mycket stolta över alla de här fina utmärkelserna. Det visar vilket fantastiskt arbete alla har gjort under det gångna året. Utmärkelserna är ett viktigt kvitto på att våra konkurrenter runt om i Europa ser oss som en viktig och framgångsrik aktör på den globala marknaden. Nu fortsätter vi på vår inslagna väg och bygger oss ännu starkare för framtiden, säger Jonas Söderberg, chef för division Företag & Privatkunder.

Undersökningen består av ett 20-tal kategorier som bedöms både ur ett regionalt och nationellt perspektiv. Totalt vann SEB åtta priser och bland dem märks.

• ”Family Office Services” i både Sverige och Norden
  • ”Next Generation” i Norden
  • “Mass Affluent Clients” I Sverige

Läs om SEB:s private banking-erbjudande här